سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایمرد ، خواهنده را همچون پر است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :10
کل بازدید :60470
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/2/6
9:16 ص

شاید نخستین و فوری ترین سوغات این سفر از گذشته ، توجه به همین نکته باشد که خداوند ما را با اختلاف هایمان آفریده است. او نخواسته است که ما با یک عینک یا از یک پنجره به دنیا و حتی خود خداوند نگاه کنیم. این سوغات ، تجربه ی گرانبهایی است که این مجموعه امیدوار است آن را به ارمغان آورده باشد.

داستان فکر این سرزمین ، داستانی است که در زمان های مختلف شباهت هایی به هم دارد و ماجراهایش تکرار می شود.

یکی از ماجراهای بسیار تکراری ، کشیده شدن پای شمشیر به میان بحث های فکری است. اگر تنها دستاورد این سفر روشن شدن همین یک نکته باشد ، ما رنج و مرارتی را که برای این سفر کشیده ایم از یاد می بریم و امیدوارانه به عزمی دیگر و سفری دیگر می اندیشیم.

اگر فکر ایرانی در گذر زمان و به تدریج ، راه کمال را پیموده است ، مجموعه ی فکر ایرانی نیز به تدریج و با دقت نظر و پیشنهادهای فاضلانه ی اهل نظر ، به کمال نزدیک خواهد شد

 


  
  

ایران در آستانه ی تغییر:

مجموعه ی «داستان فکر ایرانی» سفری است به گذشته، به گذشته ی پر راز و رمز سرزمین کهن ایران. سفری است به گذشته، اما نه برای فرو ماندن در آن ، بلکه برای دیدن و چیدن و برگشتن به امروز.

می گویند تاریخ ، پاسخ و پرسش ماست از گذشته ! در این مجموعه نیز ما با پرسش هایی به گذشته سفر کرده ایم و با پاسخ هایی برگشته ایم ! یقین داریم اگر پرسش های دیگری داشتیم پاسخ هایمان نیز متفاوت بود و یا حتی اگر مسافرانمان کسان دیگری بودند باز هم پاسخ های دیگری را سوغات می آوردم.

ما به گذشته رفته ایم و از گلستان فکر ایرانی ، گل هایی چیده ایم و برای خوانندگانمان هدیه آورده ایم ، گل هایی از تجربه ها ، خیال ها و تلاش های نیاکانمان.

خواسته ایم تصویری از زندگی فکری آنان بدهیم ، تصویری از نگاه آنان به آسمان و زمین ، تصویری از اختلاف ها و دعواهای فکری شان.

بسیاری از اختلاف ها و دعواهای فکری امروز این سرزمین ، ریشه در دیروز دارد در گذشته ، آدم های بسیاری جان خود را بر سر اختلاف های فکری از دست داده اند. بعضی ها به علت این اختلاف ها حکم به قتل و مرگ دیگران داده اند ، بسیاری شمشیر کشیده اند و بسیاری زندگی ، آرامش و حتی جان خود را از کف داده اند ، اما هنوز این اختلاف ها به قوت خود باقی است و باقی خواهد ماند.